RİCA ve HATIRLATMA

Paylaşmak elbette çok güzel. Ama ürün veya tasarımın sahibini hiçe sayarak kendine maletmek bence hiç hoş değil. Bu hususta daha duyarlı olmanızı, yayınlarınızda kaynağınızı belirtmenizi özellikle rica ediyor,

"5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası" gereği eser sahibinden izin alınmadan, web sitelerine yüklenmiş olan fotoğraf ve makalelerin kopyalanması, saklanması ve kullanılması suçtur !!!


diye tekrar hatırlatmak istiyorum. Lütfen yanlış anlamayın, emeğe saygı gerek...

8 Şubat 2010 Pazartesi

ANNEME YAPTIĞIM AYAKKABI ÇANTASI...

 

         Bu ayakkabı çantasını Bel-Mek kursuna giderken, annem için yapmıştım. Bu kurstan anneme de bir hatıra bırakmak istemiştim, iyi ki de yapmışım. Daha sonra kendime de yapmak istedim ama henüz kısmet olmadı.

         Bu deseni bulmak ve işlemek kolay olmadı elbette. Çanta üzerine nasıl bir desen işlersem kendini gösterir, albenisi çok olur diye hocamız Ayla hanım ile uzunca bir süre düşündük. En sonunda elimizdeki malzemelere de bakarak bu sümbül çiçeği desenine karar verdik.

        Eldeki malzemeler derken; önceki hayatında etek olan sonradan çanta için kesilen kadife kumaş, sap kısmını oluşturan simli ip ve bir başka işimden kalan yeşil kurdelemden bahsediyorum. Gerçi yeşil kurdelem az geldiği için biraz daha almak zorunda kalmıştım. 

 
 
      Bu çantayı işlememin üzerinden 3-4 sene geçti, hatırladığım kadarıyla nasıl yaptığımı kısaca anlatmaya çalışayım.

•    Kadife kumaşımı çanta için gerekli ölçülerde kestim. Gerekli ölçüden kasıt tabiî ki içine koyacağınız ayakkabının sığacağı kadar olmasıdır.

•    Seçtiğim deseni önce desen kâğıdı üzerine çizdim, orijinaline biraz eklemelerim de oldu tabiî ki.

•    Sonra da renkli kalemle kadife kumaşın üzerine çizdim belirlediğim desenin son halini çizdim.

•    Desen için kullanacağım malzemelerimi renk uyumunu gözeterek aldım. Bunlar; kalın lila saten kurdele, aynı cins ince mor saten kurdele, yeşil saten kurdele, şeffaf renkte kum boncuk, mor renkte kristal boncuk ve simli kalın ip. Ayrıca ip ve kurdeleler için kullanacağım birer adet geniş ağızlı iğne.

•    İlk önce sap kısmını simli kalın ipimle desenin üzerinden dal deseni verecek şekilde işlemeye başladım. Bu amaçla kalın ipimi takabilecek iğneyi kullandım.

•    Üzerine yeşil saten kurdele ile gerekli yerlere yaprak şekli verdim.  Biraz geçte olsa yaprakları önceden hazırladığım modele göre çok sık koyduğumun farkına vardım, ne yapalım bu benim ilk işlerimden biriydi! Acemilik işte…

•    Daha sonra sümbül çiçeğini hazırlamak için önce ince mor saten kurdeleyi, kalın lila saten kurdelenin üzerine, bir kenarda uç uca gelecek şekilde hizalayarak koydum.

•    Ardından hizaya getirdiğim kenardan uca doğru teyel alırken bir tane şeffaf kum boncuk ipe aldım ve boncuklu teyeli kurdelenin üzerinden baştan sona kadar geçirdim, büzgülü bir sümbül çiçeği modeli oluştu.

•    Böylelikle desenime dikeceğim 5 adet sümbül çiçeğimi hazırladım.

•    Sümbül çiçeklerinin iç kısmına taç yaprakları hazırlamaya geldi sıra. Bu amaçla kum ve kristal boncukları tek tek ipe geçiriyoruz, her çiçeğin içine üçer adet bu boncuklardan diziler yapıyoruz. Ve hareket vermesi için ipi biraz serbest bırakıp, kendi üzerine dikiyoruz.

•    Hazır hale gelen sümbüllerimizi de dalların ucuna denk gelecek şekilde kadife kumaşımızın üzerine dikiyoruz.

       Üzeri sümbül çiçekleriyle işlenmiş ayakkabı çantanız hazır. Bir eşi daha olmayan bu çantanızla çok sükse yapacağınıza emin olabilirsiniz.

8 yorum:

  1. oookk güzel olmuş..böyle işler çıkıyor ama altında nasıl da emek var..ellerinize sağlık..anneniz de güle güle kullansın :)

    YanıtlaSil
  2. Benim annem de kursa gidiyor bu aralar ve ayakkabı çantası yapmak için model arıyordu, muhakkak bunu göstermeliyim çok hoş olmuş.

    YanıtlaSil
  3. ben blogunu geçenlerde 10 marifette gezerken keşfettim beğendiğin yazıyı yayınlayabilirsin sorduğun içinde çok teşekkürler sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  4. Arkadaşlarım, canlarım yorumlarınız için kocamannnn teşekkür ederim.

    Bizim gibiler, bu desenin kağıda çıkarılmış hali varsa ona bakayım, varsa da sana mail atarım güzelim. Çok hoş bir desen aslında.

    ratatoule, ben doğru olanı yapıyorum sormakla, böylelikle kimse kimsenin hakını yemez diye düşünüyorum. Asıl ben teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık çok güzel olmuş renkleride çok hoş olmuş.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzelmiş bayıldım ellerine sağlık,anneciğin güzel günlerde kullansın (10marifet sudeduru)

    YanıtlaSil
  7. Teşekkürler Sudecim, elimde malzemelerim olsa sana da yapardım, ama dikiş makinası gerekli.

    YanıtlaSil

Canlarımın Güzel Düşünceleri...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...