RİCA ve HATIRLATMA

Paylaşmak elbette çok güzel. Ama ürün veya tasarımın sahibini hiçe sayarak kendine maletmek bence hiç hoş değil. Bu hususta daha duyarlı olmanızı, yayınlarınızda kaynağınızı belirtmenizi özellikle rica ediyor,

"5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası" gereği eser sahibinden izin alınmadan, web sitelerine yüklenmiş olan fotoğraf ve makalelerin kopyalanması, saklanması ve kullanılması suçtur !!!

diye tekrar hatırlatmak istiyorum. Lütfen yanlış anlamayın, emeğe saygı gerek...

28 Temmuz 2010 Çarşamba

İstanbul Gezimiz... (Biraz gecikmiş Post)

Merhaba arkadaşlar, fırsat buldukça buralardayım artık... Sizlere biraz :D geç kalmış bir post yazıyorum canlarım kusura bakmayın ama malum karışık zamanlar geçirdim anca yazabiliyorum :D

İstanbul’a giderken İzmit’e uğradığımızı, çok sevdiğimiz arkadaşlarımızda kaldığımızı ve ertesi gün de sevgili Banu abla ile görüştüğümü önceki yazılarımda belirtmiştim. İzmit’te bir gece kaldıktan sonra Pazar günü İstanbul yollarına düştük ve ilk işimiz o meşhuuuuur İKEA’ya gitmek oldu... Değişik ve konsept ürünlerin olduğu güzel bir yer, Ankara’ya da açılacağına sevindik ayrıca... Gece de eşimin teyzesine gittik misafirliğe :D
      Ertesi gün Sultanahmet, Eminönü, Tahtakale, Sirkeci civarına gittik. Eşimin fotoğraf makinası aksesuarları için ve tabiii benim de hobi malzemeleri için değişik yerleri gezdik. Bazı arkadaşlardan duyduğum değişik hobi malzemeleri, aksesuarları satan pasajları, çarşıları, dükkanları dolaştık, bayağı ürün çeşidim oldu bu sayede ama “bunları yapmam ve kullanmam için allahım bana bol bol zaman ver yarabbim, Amin” :D

Ailecek tarihi ve doğal güzellikleri gezmeyi ve fotoğraflamayı çok severiz. Ellerimizde makinalar o manzara senin, bu mekan benim çekip durduk. Sultanahmet ve Eminönündeki camilere ve diğer tarihi eserlere kimbilir kaçıncı gidişimdir, her seferinde ayrı bir kokusu, albenisi ve harikalığı oluyor oraların...
Galata köprüsü ve Kulesi
Eminönü'nden bir deniz manzarası
Mavi Çarşı
     Gezme ve alışveriş olayımız bittiğinde tam da Eminönündeydik ve karnımız acıkmıştı, orada olup ta “balık-ekmek yemeden gitmek olmaz” dedik ve boş bulduğumuz bir yere oturduk. Birer balık-ekmek yedik ama hayatımda yediğim en iğrenç balıktı ve bir süre daha balık yemem herhalde. Yazık yahu, o güzelim balıklara resmen işkence yapmışlar, böyle garip bir kokusu vardı, tadının iğrençliğini anlatamam, kokusu 3 gün midemden geldi resmen... Böyle yerlerin sadece adı var bir de tadı olsaydı daha güzel olurdu :D

Ertesi gün yani Salı günü Ladygreenriver Şule ve Celebi74 Nilgün ile buluşma ve meşhuuur Salı Pazarına gitme günüydü, haftalar öncesinden Şule ile kararlaştırmıştık bu günü. Önceki yazılarımda bu buluşmalardan bahsetmiştim.

Şule’den ayrıldıktan sonra eşimle buluştuk, deniz otobüsünün saatini beklerken iskelede Kızılderili arkadaşların gösterileri ile karşılaştık, yerel kıyafetleri ile kendi müziklerinin ve cdlerinin tanıtımını yapıyorlardı. Yolda dinleriz diye cd’den aldık, tam da uzun yol için ideal bir seçim oldu, Ankara’ya gelene kadar dinledik desem yalan olmaz, çok beğendik.

Ortaköy'deki Büyük Mecidiye Cami

Çarşamba günü yani dönüş günümüzde 4. Levent’teydik, sevgili arkadaşımız Ferda’ya ve eşine bizi misafir ettiği için teşekkürler ederiz. Oraları biraz gezdik daha sonra Ortaköy’e gittik. İstanbul’a her gittiğimizde gezeriz, çok severiz oraları. Kahvaltıyı biraz geç ve güzel :D yaptığımız için Ortaköy’de kumpir yiyemedik ama benim yerime biriniz yerseniz sevinirim yani :D

İşte İstanbul gezimiz böyle geçti bitti... Tekrar görüşmek üzere diyorum ve hepinize sağlıklı, güzel günler diliyorum canlarım...

Dipnot:
1 - İstanbul’un en güzellerinden biri de Metrobüs ve tramvay olayı, oradan in öbürüne bin, çok eğlenceli hem de hızlı, İstanbul için ideal bir çözüm olmuş bence...

2- İstanbul’da insanların üzerinde genelde düz ya da spor ayakkabı ve çapraz çantalar var, bir de ellerinde su şişeleri :D

3- Gezerken çantama sıkı sıkı yapışmaktan akşamları boynum ve sağ kolum ağrıyordu...

4- Camileri gezmeyi, tavanlarına, ışıklarına bakmayı ve fotoğraflamayı çok seviyorum ama bir de o ayak kokusu olmasa ne iyi olurdu...