RİCA ve HATIRLATMA

Paylaşmak elbette çok güzel. Ama ürün veya tasarımın sahibini hiçe sayarak kendine maletmek bence hiç hoş değil. Bu hususta daha duyarlı olmanızı, yayınlarınızda kaynağınızı belirtmenizi özellikle rica ediyor,

"5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası" gereği eser sahibinden izin alınmadan, web sitelerine yüklenmiş olan fotoğraf ve makalelerin kopyalanması, saklanması ve kullanılması suçtur !!!


diye tekrar hatırlatmak istiyorum. Lütfen yanlış anlamayın, emeğe saygı gerek...

1 Mayıs 2010 Cumartesi

Hediye vermek nedir sizce?...

       Merhaba arkadaşlar, ben hediyeleşmeyi çok severim, hediye alıp-vermek hatta sürprizler yapmak çok hoşuma gider. Verdiğim bir hediyenin de karşılığını hiçbir zaman beklemem çünkü o insana kanım kaynamıştır ve ben o kişiye hediye vermek istemişimdir, illaki o da bana birşey versin diye düşünmemişimdir, ama geri dönüşümü de olmuşsa tabiki her insan gibi ben de çok mutlu olurum.

      Blog dünyasına girdiğimden beri sevdiğim, saygı duyduğum, görmesem de samimi olduklarına inandığım arkadaşlarımla hediyeleşmelerim oldu, evimde sevdiklerimin çok da güzel el emekleri var. Hepsinin ellerine, emeklerine sağlık ama birkaç arkadaşın gönderdiği hediyenin, anlamını bozar şekilde gelmesi beni çok üzdü. Ben gönderdiğim hediyelerin ücretini kendim ödeyip gönderiyorum, bence hediyenin anlamı budur, yani kendi kendi yaptığın bir ürününü ya da aldığın bir eşyayı gönderdiğin kişiye ödetmek ayıptır bence, o hediye değildir sadece sattığın bir eşyadır. Hediye vermek demek, veren kişiden kalan hatıradır ve yapılanlar bu düşünceyi karalıyor. Bunlar benim düşüncem ve herkesinde düşüncesine saygı duyarım.

       Arkadaşlar sizlerden ricam eğer bana hediye gönderekseniz lütfen kargo parasını bana ödetmeyin ya da ödetecekseniz göndermeyin. Ben işin maddiyatında değilim, parası ile alakası yok demek istediklerimin, fakat hediyeleşmenin anlamını saptırmaktan başka birşey değil bu. Ben hediye almasam da olur önemli olan karşımdaki insanın bana duyduğu saygıyı ve sevgiyi hissedebilmem. Umarım kimseyi kırmamışımdır, bunlar benim düşüncelerim ve sizlerle paylaşmak istedim sadece...


       Hepinize sevgilerimi gönderiyorum canlarım...

Fotoğraf buradan alıntıdır...

11 yorum:

  1. Hediyelesmek insani nekadar mutlu eden bir durumdur. Hic hediye almamis biri olarak bi gun staj arkadasmin hediye etdgi kolye bana dunyalari vermisti.Hediye almak vermek cok guzel .Hediye denince bu animi paylasayim didim .:) Sibel cgm bol bol hediyelesmen dilegiyle

    YanıtlaSil
  2. canımcım ne kadar haklısııın...sevgiler

    YanıtlaSil
  3. That band aid will fix your broken heart. I hope you soon feel so much happier.

    YanıtlaSil
  4. Kamilecim teşekkür ederim canım paylaştığın için...

    Sibel ablacım beni anladığınıza sevindim, teşekkürler...

    Thank Glennis, far from me a hand was very happy. I send you love ...

    YanıtlaSil
  5. ben de katılıyorum Sibelcim.
    malesef oluyor böyle şeyler :(

    YanıtlaSil
  6. Sibel'im; insanın içinden gelip hediye gönderince bence kargo ücretine takılmamak gerek. Belki cüzdanını evde unutmuştur vs vs. Önemli olan sana hediye gönderecek kadar seni düşünüp değer veriyor olması. Kargo ücreti birbirine hediye gönderen insanların birbirine verdikleri değerin yanında önemi nedir ki?. Bu da benim düşüncem..
    Sevgimle..

    YanıtlaSil
  7. 3prenses teşekkürler.

    Tiryakicim evet malesef canım...

    Gülencim sen de başka açıdan ama iyimser olarak bakmışsın. Ben hala öyle olduğunu düşünmüyorum canım. Bence bu hediye değil ama yorumun için teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
  8. İnsan paketi eline alıp seviniyor, sonra şu kadar ücret lütfen diyen memurun sesi ile ne kadar kalbi kırılıyor. Bu durumu bende yaşadım ve sana hak veriyorum canım.

    YanıtlaSil
  9. Ahhhh bendensin yani Birileri anlatsın, işte o duygudan 3 kere yaşadım, 4. istemiyorum onun için böyle bir yazı yazdım. Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  10. Kesinlikle seninle aynı fikirdeyim. Kargo ücretini ödemiyorsa kişi, gönderdiği de hediye değildir. Çok kaba bir davranış. Hediye verilen kişiye maddi olarak bir bedel ödetilmez. Sevgiler...

    YanıtlaSil

Canlarımın Güzel Düşünceleri...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...