RİCA ve HATIRLATMA

Paylaşmak elbette çok güzel. Ama ürün veya tasarımın sahibini hiçe sayarak kendine maletmek bence hiç hoş değil. Bu hususta daha duyarlı olmanızı, yayınlarınızda kaynağınızı belirtmenizi özellikle rica ediyor,

"5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası" gereği eser sahibinden izin alınmadan, web sitelerine yüklenmiş olan fotoğraf ve makalelerin kopyalanması, saklanması ve kullanılması suçtur !!!


diye tekrar hatırlatmak istiyorum. Lütfen yanlış anlamayın, emeğe saygı gerek...

25 Aralık 2009 Cuma

KURDELE İŞİ İLE ŞAPKA YENİLEME



2006-2007 yıllarında gittiğim Belmek kursundan öğrendiğim, kurdele işi tekniği ile yaptığım bir çalışmam. Ben şapka ve bereleri almasını da takmasını da çok severim. Bu şapkamı eşim ve kardeşimlerle gittiğimiz yurtdışı gezimizde, (yanılmıyorsam) Belçika’dan almıştık.



Bir süre sade olarak kullandım ama bu şapkaya artık renk katmak lazım dedim ve kursta kurdele işi ile renklendirdim. Önce uygun renklerde organze kurdele aldım, şapkama yuvarlak çizip (madeni 1 lira ile de oluyor) 3 adet örümcek gül yaptım, yanlarına kurdeleden küçük çiçekler ve yapraklar yaptım. Gördüğünüz gibi şapkam yenilendi, sade şapkası olanlara bu tekniği tavsiye ederim. Sanki yeni bir eşya almışsın gibi oluyor.

Ne diyeyim, ellerime sağlık...


Size örümcek gülün nasıl yapıldığını da anlatayım: 1 lira ile bir daire çizilir, 5 parçaya bölünür, kurdelenin renginde iplikle 5 bacak yapılır. Kurdele, bu dairenin merkezinden kumaşın üstüne çıkarılır. İğne bu bacakların birinin altından, diğerinin üstünden geçirilir ve arada iğne, gül şekli vermek için döndürülerek bu bacaklardan geçirilir. Bacaklar kapanana kadar bu işleme devam edilir.


Fotoğraflar:
Muratte, Artzel Photography

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Canlarımın Güzel Düşünceleri...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...