RİCA ve HATIRLATMA

Paylaşmak elbette çok güzel. Ama ürün veya tasarımın sahibini hiçe sayarak kendine maletmek bence hiç hoş değil. Bu hususta daha duyarlı olmanızı, yayınlarınızda kaynağınızı belirtmenizi özellikle rica ediyor,

"5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası" gereği eser sahibinden izin alınmadan, web sitelerine yüklenmiş olan fotoğraf ve makalelerin kopyalanması, saklanması ve kullanılması suçtur !!!


diye tekrar hatırlatmak istiyorum. Lütfen yanlış anlamayın, emeğe saygı gerek...

8 Ocak 2010 Cuma

KISIR: Ben Yaptım Annem Süsledi

.


Geçenlerde anneme oturmaya gitmiştim, bir araya gelince genelde sevdiğimiz yiyeceklerden yaparız. Bu sefer de bir kısır yapayım dedim, sabahtan malzemeleri hazırladım, evden çıkmadan önce yapıverdim.

Ben bayılırım böyle mercimekli köfte, çiğköfte, içli köfte, kısır gibi bulgurlu yiyeceklere, başak burcu olduğumdan dolayı herhalde.

Kısırımı arkadaşlarım çok severler, gelmeden önce “bize kısırından yap yeter” diye sipariş verirler sağolsunlar. Tabii yanına turşu olacak, marul ve yaprak da olacak, bir de çay mmmm yeme de yanında yat…



Bu kadar anlattığım yeter, bir de tarifini vereyim isterseniz:

Malzemelerini yazayım önce:

• Kişi başı 1 çay bardağı ince köftelik bulgur (ben yaklaşık 4-5 bardak koydum, kısmetlisi gelir diye nitekim geldi de),
• 1,5 yemek kaşığı domates salçası,
• Yarım yemek kaşığı biber salçası,
• 3-4 adet domates,
• 1 adet kuru soğan,
• 2-3 adet sivri biber,
• Yarım demet maydanoz,
• Yarım demet yeşil soğan,
• Tuz, karabiber, kimyon, kuru nane,
• 1 limonun suyu,
• Nar ekşisi,
• Sıvıyağ,
• Sıcak su.


Yapılışını da kısaca anlatayım:

Bulguru cam bir kabın içine alıyoruz, üzerini geçecek kadar sıcak suyumuzu döküyoruz. Üzerine bir kapak kapatıyoruz ve 15-20 dakika bekletiyoruz. Bu arada domates, biber, maydanoz, yeşil ve kuru soğanları ağzımıza gelecek şekilde küçük küçük doğruyoruz.

Bulgurumuz şişince içine salçaları ekliyoruz, iyice karıştırıyoruz. Baharatlarını katıyoruz, nar ekşisini, limon suyunu ve zeytinyağını da ekliyoruz, tekrar iyice karıştırıyoruz. İşte bu kadar….

Afiyet olsun.

Bu arada bu kısırın yapması benden süslemesi annemden, çok güzel salata süsler kendisi, canım annem benim…



Fotoğraflar:
Sibella, Artzel Photography

.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Canlarımın Güzel Düşünceleri...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...