RİCA ve HATIRLATMA

Paylaşmak elbette çok güzel. Ama ürün veya tasarımın sahibini hiçe sayarak kendine maletmek bence hiç hoş değil. Bu hususta daha duyarlı olmanızı, yayınlarınızda kaynağınızı belirtmenizi özellikle rica ediyor,

"5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası" gereği eser sahibinden izin alınmadan, web sitelerine yüklenmiş olan fotoğraf ve makalelerin kopyalanması, saklanması ve kullanılması suçtur !!!


diye tekrar hatırlatmak istiyorum. Lütfen yanlış anlamayın, emeğe saygı gerek...

7 Ocak 2010 Perşembe

ÖRDÜĞÜM ÇANTALAR - 2


Kahverengi Çantam


Bu kahverengi çantamın modelini de Cansu arkadaşımızdan aldım, birebir yapmadım biraz uzun olmasını tercih ettim.

Açıkça söylemek gerekirse tam benim gibi örgü acemileri için yapılmış bir çanta, çok güzel ve şık, ayrıca yapımı da hayli kolay.

Kullanılan malzemeler:

• 100 gr. tercihen kalın ip,

• Yaklaşık 50 gr fantezi ip,

• 5 numara örgü şişi

Püsküllü çantamdan artan ipleri kullandım hem şık durdu hem de kalan ipim değerlenmiş oldu, sizinde aklınızda bulunsun.


Hazırlanışı:

Nasıl yaptığımı basitçe anlatayım isterseniz.

• 40 ilmek ile örgüme başladım, öncelikle 12 sıra pirinç ördüm.

• 13. sıraya geldiğimde baştaki 13 ilmeği ördüm, 14 ilmeği kestim ve kalan 13 ilmeği ördüm.

• 14. sırada ise 13 ilmeği ördüm, 14 ilmeği arttırdım ve kalan 13 ilmeği ördüm. Böylece el tutulacak bölüm kendiliğinden açılmış oldu.

• 15. sıradan itibaren 15 sıra pirinç örmeye devam ettim.

• Ardından fantezi iple 6 sıra düz örgü ördüm.

• Bu kısımdan sonra çantanın gövdesini oluşturacak bölümü örmeye başladım. Ben yaklaşık 100 sıra pirinç ördüm. Ne kadar öreceğiniz size kalmış, ama ne kadar fazla olursa görüntüsünün o kadar bozulacağını unutmayınız.

• Sonra yukarıda anlattığım sıranın tersine 6 sıra fantezi iple düz örgü, 15 sıra pirinç örgü, 2 sıra el tutacak yerin açılması ve kalan 12 sıra pirinç örgü ile çantamın örülmesi bitti.

• Örgünün iki ucu tersten birbirine kavuşturularak yan kısımlarını birbirine dikip, torba gibi tersine çevirdim.


İşte size zarif, kullanışlı ve tamamen size özel bir çanta.

İçine isterseniz el tutacak yere kadar astar dikebilir, hatta o bölgeye uygun renkte fermuar bile dikebilirsiniz.

Gerisi tamamen hayallerinize kalmış, iyi günlerde kullanmanız dileğiyle.




Fotoğraflar:
Muratte, Artzel Photography

.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Canlarımın Güzel Düşünceleri...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...